خوردن گل محمدی اعلا موجب مسمومیت مردم روستایی در یزد شد

همانطور که می دانید گل محمدی اعلا به دلیل خواص ضد آرتروز، ضد التهاب و ضد درد آن در درمان آرتروز و علائم مرتبط با آن مفید است.
مفید در کاهش وزن: گلاب به دلیل داشتن دیپان (اشتهاآور) و پاچان (هضم کننده) برای کاهش وزن مفید است. سموم را جذب می کند و به دفع آنها از بدن کمک می کند که به افزایش متابولیسم کمک می کند.

تسکین درد چشم: با توجه به خواص روپان (شفابخش) و شیتا (سرد) گل محمدی، به تسکین استرس چشم و درد چشم با اثر فوری معروف است.

سرفه را درمان می کند: گل سرخ به دلیل خاصیت ضد سرفه به تسکین سرفه کمک می کند. گلودرد خفیف و عفونت برونش را کاهش می دهد.

خمیر خشکی که از گلبرگ های آن تهیه می شود در درمان ورم معده و زخم اثنی عشر بسیار موثر است که می توان آن را با شیر مصرف کرد.

جوشانده از جوانه های گل محمدی برای رفع یبوست مفید است. تنتور گل محمدی دارای اثر قابض است که اسهال و درد قولنج را تسکین می دهد.

از دم کرده گل محمدی برای غرغره کردن استفاده می شود.

کرم تهیه شده از اسانس گل محمدی در درمان پوست خشک یا ملتهب موثر است.

میوه خشک گل محمدی وحشی سرشار از ویتامین C است که در پیشگیری از اسکوربوت موثر است و چای گیاهی تهیه شده از گلبرگ های محمدی برای کنترل اسیدیته و احساس سوزش در بدن بسیار مفید است.

اسانس گل محمدی در رایحه درمانی برای رفع بی خوابی و فشار خون مفید است و استفاده از خمیر ساخته شده از گلبرگ های گل محمدی روی بدن به تنظیم تعریق بیش از حد کمک می کند و بوی مطبوعی ایجاد می کند.

حدود 150 گونه اصلی گل محمدی و بیش از 2500 گونه هیبریدی گل محمدی در هند یافت می شود. در تامیل نادو، اوتار پرادش، بیهار، کارناتاکا، ماهاراشترا، هاریانا، جامو و کشمیر، بنگال غربی، گجرات، پنجاب، مادیا پرادش و آندرا پرادش رشد می‌کند.