کشف یک تن پالت پلاستیکی ضایعات در اعماق اقیانوس آرام

بازیافت زباله یکی از ابزارهای ضروری برای گذار اتحادیه اروپا به سمت اقتصاد دایره ای است. یکی از امکانات بازیافت ضایعات چوب و پلاستیک، استفاده از آن برای تولید محصول کامپوزیتی است.

این مطالعه اثرات زیست‌محیطی تولید پالت پلاستیکی ضایعات ساخته شده از ضایعات چوب و پلاستیک از فعالیت‌های ساخت‌وساز و تخریب در فنلاند را تجزیه و تحلیل می‌کند. همچنین این ضربه ها را با پالت های چوبی و پلاستیکی معمولی ساخته شده از مواد بکر مقایسه می کند.

دو روش مختلف ارزیابی چرخه عمر استفاده شد: ارزیابی چرخه عمر اسنادی و ارزیابی چرخه عمر متعاقب. در هر دو مطالعه ارزیابی چرخه عمر، 1000 سفر به عنوان واحد عملکردی در نظر گرفته شد.

همچنین در این تحقیق از فرمول تخصیص پایان عمر مانند 0:100 با سیستم اعتباری استفاده شده است. این مطالعه همچنین از تحلیل حساسیت و محاسبه نرمال سازی برای تعیین بهترین عملکرد پالت استفاده کرد.

در ارزیابی چرخه زندگی گهواره تا گور نسبت داده شده، پالت های کامپوزیت چوب-پلیمر کمترین تأثیر زیست محیطی را در پتانسیل تخلیه غیرزیستی (فسیلی)، پتانسیل اسیدی شدن، پتانسیل اتروفیکاسیون، پتانسیل گرمایش جهانی (از جمله کربن بیوژن)، پتانسیل گرمایش جهانی (از جمله) داشتند.

پالت

کربن بیوژنیک) با تغییر غیرمستقیم کاربری زمین و پتانسیل تخریب لایه ازن. در مقابل، پالت های چوبی کمترین تأثیر را بر پتانسیل گرمایش جهانی (به استثنای کربن بیوژنیک) نشان دادند.

در ارزیابی چرخه عمر متعاقب، پالت‌های کامپوزیت چوب-پلیمر بهترین تأثیر زیست‌محیطی را در همه دسته‌های ضربه نشان دادند.

در هر دو ارزیابی چرخه عمر نسبتی و پیامدی، پالت پلاستیکی بیشترین تأثیر را داشت. تجزیه و تحلیل حساسیت و محاسبه نرمال سازی نشان داد که پالت های کامپوزیت چوب-پلیمر می توانند انتخاب بهتری نسبت به پالت های پلاستیکی و چوبی باشند.

پالت ها برای نگهداری، حفاظت و حمل و نقل بار استفاده می شوند. آنها رایج ترین پایه برای جابجایی و جابجایی بار واحد هستند که توسط واحدهای جابجایی مواد مانند لیفتراک حمل می شود.

بازار پالت به دلیل افزایش استاندارد حمل و نقل کالا، پذیرش واحدهای حمل و نقل مواد مدرن در صنایع مختلف و تقاضای بازار برای کالاهای پالت شده در حال رشد است (McCrea 2016). تخمین زده شد که بازار جهانی پالت در سال 2018 به 6.87 میلیارد واحد رسیده است (نیکولز 2020).

بیش از 600 میلیون پالت تایید شده توسط انجمن پالت اروپایی (EPAL) در صنعت لجستیک جهانی در دسترس است. در سال 2019، 123 میلیون پالت چوبی EPAL و سایر حامل ها تولید شد که در مقایسه با سال 2018 (EPAL 2020) 1.2 میلیون بیشتر است.