پودر زغال فعال در داروخانه توسط دزدان دریایی ربوده شد

با کاهش غلظت زغال سنگ، سموم “آزاد” و جذب خون می شوند، بنابراین شستشوی مکرر معده و مصرف زغال سنگ تجویز می شود.
پودر زغال فعال در داروخانه که فروش نسبتا بالایی دارد، عوامل بیماری زا و سموم را از دستگاه گوارش که عامل اسهال هستند، «جذب» کرده و دفع می کند. در صورت اسهال، قرص های زغال چوب را باید با آب فراوان مصرف کرد تا از کم آبی بدن جلوگیری شود. برای تأثیر سریعتر، بهتر است آنها را به شکل سوسپانسیون آبی مصرف کنید.

مقدار مصرف زغال سنگ برای اسهال: 4-8 قرص در هر دوز تا زمانی که علائم از بین بروند. اگر پس از استفاده از دارو، اسهال برطرف نشد، باید با پزشک مشورت کنید. این امر به ویژه در مورد کودکان خردسال که کم آبی در آنها به سرعت رخ می دهد و منجر به عواقب جدی می شود صادق است.

زغال چوب فعال اغلب برای روتاویروس تجویز می شود، زیرا این عفونت روده با اسهال شدید همراه است. هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده از دارو در ویروس کرونا وجود ندارد. اگر در طول بیماری دچار استفراغ یا اسهال شدید، باید با پزشک خود مشورت کنید.

پودر

اگر مثلاً غذای فاسد شده بود، در عرض 20 دقیقه می توان آنها را احساس کرد. هنگامی که جذب سموم از قبل در روده ها شروع شده باشد، علائم ممکن است پس از 4 ساعت ظاهر شود.

بهتر است به محض بروز کسالت به میزان 1 قرص در هر 10 کیلوگرم وزن زغال سنگ مصرف کنید، اما فقط پس از مشورت با متخصص. پس از 8 ساعت یا بیشتر، استفاده از این دارو بی فایده خواهد بود.

گازهایی که وارد روده شده اند به راحتی از میلیون ها سوراخ ریز زغال فعال عبور می کنند و این فرآیند به خنثی شدن آنها کمک می کند. در آزمایشی که در سال 2012 انجام شد، چندین نفر با تشکیل بیش از حد گاز 448 میلی گرم زغال چوب فعال سه بار در روز به مدت دو روز قبل از سونوگرافی روده و 672 میلی گرم دیگر در صبح روز عمل مصرف کردند.

در نتیجه، متخصصان پزشکی می‌توانند قسمت‌های خاصی از اندام‌های خاص را در سونوگرافی بهتر ببینند، در حالی که وجود گازها در روده‌ها این فرصت را از آنها سلب می‌کند. علاوه بر این، تقریباً 34 درصد از شرکت کنندگانی که برای کاهش تولید گاز به آنها زغال چوب فعال داده شد، کار کردند.

تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما هیئتی از سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) گزارش می دهد که شواهد کافی برای حمایت از استفاده از زغال فعال برای کاهش تجمع بیش از حد گاز وجود دارد.