پسته زربار موجب مرگ بازیگر معروف ترکیه شد

در حقیقت پسته زربار نوعی آجیل درختی با فواید فراوان و متنوع برای سلامتی است. این آجیل فوق العاده سالم حاوی چربی های سالم است و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است.

مردم در سراسر جهان از این آجیل به روش های مختلف استفاده می کنند – بیشتر به عنوان میان وعده در رژیم غذایی خود.

سرشار از آنتی اکسیدان: پسته حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر مغزها و دانه ها است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که ممکن است از سلول های بدن انسان در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنند که نقش مهمی در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها دارند.

در میان آجیل، پسته دارای بیشترین میزان لوتئین و زآگزانتین است که آنتی اکسیدان های بسیار مهمی برای سلامت چشم هستند.

پسته از چشمان ما در برابر آسیب ناشی از نور آبی و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (زمانی که بینایی مرکزی ما مختل شده یا از بین می رود) محافظت می کنند.

پسته

در هر اونس پسته تقریباً 6 گرم پروتئین وجود دارد که نیاز روزانه هر فرد به پروتئین را تامین می کند. بنابراین این آجیل را می توان منبع خوبی از پروتئین برای کسانی که گیاهخوار و وگان هستند در نظر گرفت.

علاوه بر این پسته در مقایسه با سایر آجیل ها کمترین کالری را دارد. بنابراین بسیاری از ورزشکاران به دلیل داشتن پروتئین بالا و کم کالری از آن در رژیم غذایی خود استفاده زیادی می کنند.

پسته همچنین دارای نسبت بالایی از اسیدهای آمینه ضروری (بلوک های سازنده پروتئین) است. این اسیدهای آمینه ضروری به حساب می آیند زیرا بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند، بنابراین باید از طریق رژیم غذایی روزانه به دست آیند.

پسته می تواند به بهبود سطح کلسترول خوب (HDL) کمک کند زیرا منبع خوبی از چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است.

با یک وعده پسته، بدن 13 گرم چربی دریافت می کند که بیشتر آن (11.5 گرم) از این چربی های مفید برای قلب تامین می شود.

از سوی دیگر،پسته به دلیل محتوای بالای چربی های تک غیراشباع، به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) نیز کمک می کند.