پرتاب بادام زمینی نمکی در اغتشاشات اخیر منجر به زخمی شدن عده ای شد

مصرف بادام زمینی نمکی با کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا مرتبط است. مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان و بریگهام (بوستون) انجام شد نشان داد که مصرف بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد.

مردانی که پنج واحد یا بیشتر از آجیل (از جمله بادام زمینی) در هفته مصرف می کنند در معرض خطر کمتری برای بیماری سنگ کیسه صفرا هستند.

زنانی که پنج واحد یا بیشتر آجیل در هفته مصرف می کنند در معرض خطر کاهش کوله سیستکتومی (برداشتن کیسه صفرا) هستند. با این حال مطالعات طولانی مدت برای درک این مزیت بادام زمینی مورد نیاز است.

افزودن بادام زمینی یا کره بادام زمینی به یک وعده غذایی باعث افزایش سطح قند خون نمی شود. خوردن آنها همراه با یک وعده غذایی با GL بالا (مانند شیرینی شیرینی یا یک لیوان آب میوه) ممکن است سطح قند خون شما را تثبیت کند.

بادام زمینی دارای نمره GI (شاخص گلیسمی) 14 است. در حالی که GI بادام زمینی 14 است (در مقیاس 100 درجه ای) GL آنها (بار گلیسمی، که نشان می دهد یک غذای خاص چه تاثیری بر سطح قند شما خواهد داشت) فقط 1 است.

بادام

به همین دلیل است که انجمن دیابت آمریکا از بادام زمینی به عنوان یک ابر غذای دیابت نام می برد. فیبر موجود در بادام زمینی به کاهش سطح قند خون نیز کمک می کند. آنها همچنین حاوی منیزیم و سایر روغن های سالم هستند که در این جنبه نقش دارند.

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه فدرال ویکوکا (برزیل) بر روی زنان چاق نشان داد که مصرف بادام زمینی یا کره بادام زمینی درست در صبح ممکن است سطح قند خون را در طول روز کنترل کند.

مطالعه دیگری که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد نشان داد که مصرف بیشتر بادام زمینی و کره بادام زمینی می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در زنان کمک کند.

علاوه بر این مصرف روزانه یک رژیم غذایی غنی شده با بادام زمینی به مدت 24 هفته می تواند پارامترهای سلامتی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد.

مشخصات غذایی غنی بادام زمینی مسئول این امر است که شامل چربی تک غیراشباع، فیبر، آرژنین، نیاسین، فولات و ویتامین E است.