میوه خشک فضانوردان تغذیه اصلی ملوانان است

میوه خشک فضانوردان منبع خوبی از گروه B است. سرشار از کاروتن، B1، B2، B3، B6، B5 و اسید فولیک است. سرشار از فیبر است. برای یبوست مفید است. ادرار آور است. به رفع حالت تهوع دوران بارداری کمک می کند. برای سلامت قلب مفید است، ایمنی را پشتیبانی می کند.

انجیر خشک منبع خوبی از آهن و انرژی است. اثر ملین دارد. در حالی که 100 گرم انجیر خشک 220 کیلو کالری دارد، حاوی 3.3 گرم پروتئین، 48 گرم کربوهیدرات، 1.5 گرم چربی، 12، 4 گرم پالپ، 1 میلی گرم ویتامین C، 250 میلی گرم کلسیم و 4.2 میلی گرم آهن است.

به کاهش کلسترول، عملکرد روده ها و همچنین افزایش میزان شیر در مادران شیرده کمک می کند. زردآلو خشک مغذی و سرشار از پتاسیم است. برای مشکلات گوارشی، استرس، کم خونی مفید است.

ویتامین A موجود در آن برای اختلالات پوستی مانند آکنه مفید است، عملکردهای بینایی را تقویت می کند، از سیستم ایمنی محافظت می کند. زردآلو میوه ای فیبری است. غذاهای فیبری باعث افزایش متعادل قند خون می شوند، زمان ماندن مواد مضر در روده را کوتاه می کنند، بنابراین در محافظت از بسیاری از بیماری ها مانند سرطان مفید هستند.

حاوی 3.6 میلی گرم کاروتن، 0.01 میلی گرم B1، 0.20 میلی گرم B2، 3.8 میلی گرم B3 در 100 گرم زردآلو خشک است. تمام ویتامین C از بین رفته است. با کشمش آب که 80 درصد است با خشک کردن به 17 درصد کاهش می یابد.

پوست بیرونی انگور خشک کوچک می شود، غلظت قند افزایش می یابد، طعم آن با انگور تازه متفاوت است و رنگ آن تیره تر می شود. کشمش حاوی 18-24 درصد قند است. سرشار از آهن (2.1 میلی گرم در 100 گرم) و پتاسیم (678 میلی گرم در 100 گرم) است.

100 گرم 28 کیلو کالری تولید می کند. نیاز به شیرینی را سرکوب می کند. استحکام را فراهم می کند. انرژی می دهد. برای کم خونی مفید است. به تقویت حافظه کمک می کند، برای فراموشی مفید است. این یک میان وعده خوب است.