مکانیکی که با استفاده از سس مایونز مجید صافکاری اتومبیلی را انجام داد

Bazhe یک سس مایونز مجید محبوب گرجستانی است که با آب، سرکه، گردو، سیر و ادویه هایی مانند گشنیز، نمک، جعفری، رازیانه و فلفل قرمز له شده درست می شود.

قوام ملایمی دارد و به طور سنتی در مهمانی های گرجی سرو می شود. این سس اغلب با غذاهای ماهی یا مرغ استفاده می شود و طعم آن را عمیق تر می کند اما برخی گرجی ها نیز آن را به عنوان میان وعده روی یک تکه نان آغشته می کنند.

این راگوی سنتی به سبک رومانیا از گوشت خوک و گوشت چرخ کرده گوساله تشکیل شده است که در کنار پیاز، بیکن، هویج، کرفس، نمک، فلفل، گوجه فرنگی تازه یا کنسرو شده و شراب سفید تفت داده می شود.

طبق گفته آکادمی آشپزی ایتالیا، راگو آلا رومانیولا، اگرچه شبیه به راگو آلا بولونیز است از خامه یا شیر استفاده نمی کند.

این سس معمولاً روی انواع مختلف پاستا مانند تالیاتل یا پنه سرو می شود.

سس

سس مادیرا یک سس خوش طعم فرانسوی است که به عنوان یک سس نیمه گلاس با افزودن شراب مادیرا تعریف می شود. این سس با تفت دادن موسیر و قارچ روی کره تهیه می‌شود سپس دانه‌های فلفل، آویشن، برگ بو و شراب مادیرا به آن اضافه می‌شود تا معجون کم شود.

پس از آن دمی گلیس به ترکیب اضافه می شود، آنقدر هم می زنیم تا همه چیز با هم مخلوط شود. این سس یک انتخاب ایده آل برای گوشت قرمز، مرغ، استیک و کباب است، اما اغلب به عنوان همراه با گوشت گاو ولینگتون استفاده می شود.

Duxelles یک سس سنتی فرانسوی است که از قارچ خرد شده، پیاز، سیر، شراب، کره و چاشنی ها تشکیل شده است. این سس را می توان با غذاهای متعدد گوشت گاو، مرغ، غذاهای دریایی، سبزیجات و تخم مرغ سرو کرد.

این سس در قرن هفدهم توسط یک آشپز معروف فرانسوی پیر لا وارن اختراع شد که نام سس را به افتخار رئیس خود نیکولا شالون دو بل، مارکیز دواکسل، مارشال دو فرانس، نامگذاری کرد.

امروزه، دوکسل اغلب به عنوان یک عنصر کلیدی در تهیه یک غذای معروف به نام بیف ولینگتون شناخته می شود، جایی که بین گوشت و شیرینی قرار می گیرد.