مویز سیاه بدون هسته که موجب تصادف دو کامیون در جاده فیروزکوه شد

مویز سیاه بدون هسته همچنین برای درمان نقص ایمنی مرتبط با افزایش سن استفاده می شود. برای این منظور روزانه دم کرده توت و برگ مویز سیاه به مقدار 1-2 فنجان مصرف می شود.

آنها یک قاشق غذاخوری انواع مویز ها و همان مقدار برگ های له شده مویز سیاه را می گیرند، یک لیوان آب جوش می ریزند و به مدت دو ساعت در قمقمه اصرار می کنند.

برای درمان بیماری های قلبی عروقی و کم خونی از جوشانده مویز انگور فرنگی تازه یا خشک استفاده می شود. این دارو به ویژه در تصلب شرایین، تاکی کاردی و فشار خون بالا موثر است.

انگور فرنگی سیاه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که ماهیچه قلب را تغذیه می کند و این امکان استفاده از آن را حتی به عنوان وسیله ای برای توانبخشی پس از حملات قلبی فراهم می کند.

به لطف منیزیم و پتاسیم موجود در برگ های این گیاه فوق العاده، ضربان قلب در حالت عادی حفظ می شود. علاوه بر این، مقدار کافی از این عناصر کمیاب به خودی خود یک اقدام پیشگیرانه در برابر بیشتر بیماری های قلبی عروقی است. علاوه بر این، برگ های مویز دارای تانن هایی هستند که سیستم ادراری تناسلی و قدرت آن را تقویت می کنند.

مویز

همه می دانند که در دوران بارداری، بدن زن به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. چای برگ مویز در هر زمانی از سال منبع آنها خواهد بود.

این وضعیت از توانایی مویز برای حفظ خواص مفید خود در هنگام خشک شدن ناشی می شود. می توان گفت که در طی عملیات حرارتی آنها تنها بخش کوچکی از ارزش خود را از دست می دهند.

به سرماخوردگی، سیستیت، برونشیت کمک می کند. مدفوع را عادی می کند؛ سموم و سموم را از بدن دفع می کند؛ اثر مفید بر سیستم گوارش؛ برای کلسترول بالا و بیماری های پوستی ضروری است.

چای برگ مویز همچنین هوشیاری ذهنی را افزایش می دهد، سیستم عصبی را آرام می کند، از افسردگی جلوگیری می کند و با اضطراب مبارزه می کند.

علاوه بر این، نوشیدنی گرم یک ادرارآور عالی است، بنابراین مایعات غیر ضروری را بدون آسیب به بدن از آن خارج می کند، که برای زنان باردار مهم است.