مصرف گلابی خاردار موجب کم خونی در زنان باردار می شود

در حقیقت گلابی خاردار به طرق مختلف برای سلامتی شما مفید است. از درمان خماری گرفته تا کمک به کاهش وزن، فواید گلابی خاردار بسیار زیاد است.

این میوه از خانواده کاکتوس ها خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است. بسیاری از مردم به دلیل ظاهر ترسناک از آن اجتناب می کنند، اما تأثیر مثبتی بر سلامت کلی شما دارد.

گلابی خاردار چیست؟ گلابی خاردار میوه‌ای است که روی برگ‌های کاکتوس‌های نوپالس می‌روید و از تیره Opuntia است که نام علمی آن Opuntia ficus-indica است.

در هندی Nagfani، در تلوگو Nagajemudu، در مالایالام Kallimullpazham و در گجراتی Dindla نیز نامیده می‌شود. گیاهان جوانتر خوراکی هستند و اغلب بخشی از رژیم غذایی مکزیکی هستند. سایر قسمت های خوراکی کاکتوس گلابی خاردار گل ها، ساقه ها و برگ ها هستند.

گلابی خاردار که به طور گسترده به نام “گلابی کاکتوس” شناخته می شود با نام های مختلف در کشورها و مناطق مختلف مانند ماهی تن، نوپال، نوپالس، انجیر زرشک، انجیر هندی.

گلابی خاردار میوه ای استوانه ای شکل است که پوست بیرونی آن سفت با خار و گوشت داخلی نرم تری دارد که خوراکی است.

گلابی

در ابتدا سبز است و در بیشتر گیاهان با بلوغ به رنگ صورتی متمایل به قرمز در می آید (1). می توان آن را به صورت خام، آب پز یا کبابی مصرف کرد.

از آن برای تهیه آب میوه و مربا نیز استفاده می شود. این میوه های خوش طعم و بیضی شکل از بالای برگ های کاکتوس خاردار جوانه می زنند و در رنگ های مختلف از قرمز و سبز تیره تا زرد یا بنفش هستند. طعم آن شبیه هندوانه یا تمشک است و عطری شبیه خیار دارد.

از گلابی خاردار برای تهیه باجترا، یک لیکور محبوب در مالت استفاده می شود.

تاریخچه گلابی خاردار چیست؟ به عنوان یک کاکتوس، گیاه گلابی خاردار می تواند در شرایط آب و هوایی خشک زنده بماند.

گفته می شود که منشاء آن مکزیک و کشورهای شمالی آمریکای جنوبی است که در دسته بندی آب و هوای خشک تا نیمه خشک قرار می گیرند.

در این مناطق، هزاران سال است که یک رژیم غذایی اصلی بوده است. بعدها مشخص شد که از آن در خاورمیانه و شبه قاره هند نیز استفاده می شود.