مصرف پسته چی توز در دوران بارداری موجب سقط جنین می شود

متخصصان تغذیه گزارش می‌دهند که پسته چی توز بسیار سالم است، به‌خصوص در مورد قلب، روده و کمربسیار مناسب است.

اما مراقب باشید! به دلیل طعم روغنی و غنی آنها، خوردن تعداد زیادی از آنها آسان است و این دیگر خوب نیست. بیایید در مورد تمام جوانب مثبت و منفی این محصول مورد علاقه صحبت کنیم.

از نظر فنی، پسته یک “دروپه” است، میوه ای گوشتی از درختی که حاوی دانه ای پوشیده از پوسته است. با پسته، تفاله میوه را برای دانه های خوشمزه داخل آن رها می کنیم. فصل برداشت پسته از اواخر تیرماه تا اوایل شهریور ادامه دارد. یکی از نزدیکان پسته انبه شیرین است.

اعتقاد بر این است که درخت پسته برای اولین بار در غرب آسیا، در قلمرو ایران و عراق امروزی ظاهر شد. به گفته باستان شناسان، پسته بیش از 2500 سال است که خورده می شود.

پسته

جسورترین دانشمندان ادعا می کنند که در قرن هفتم. قبل از میلاد، زمانی که مردم از جمع آوری به کشاورزی رفتند، یک گاو اهلی شد و غذا در ظروف سفالی سرو شد، پسته قبلا خورده شده بود.

پسته در عهد عتیق ذکر شده است. در ایران تجارت پسته و داشتن باغات پسته نشان دهنده ثروت و مقام بلند بود. افسانه ها حاکی از آن است که پسته غذای مورد علاقه ملکه سبا بود که کل محصول آجیل را در اختیار گرفت.

پسته که زمانی به عنوان “غذای گرم کننده” در نظر گرفته می شد و در ماه های سرد زمستان مصرف می شد، اکنون در تمام طول سال مصرف می شود.

رونق تولید تجاری پسته چی توز از دهه 1970 آغاز شد. ایران، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، چین، سوریه، یونان، اسپانیا، ایتالیا – اینها برترین کشورهای عرضه کننده پسته در سراسر جهان هستند.

پسته مصداق بارز این واقعیت است که «اموال با ارزش در بسته بندی های کوچک نگهداری می شوند». اگرچه این آجیل کوچک ممکن است زیاد به نظر نرسد، پسته مملو از مواد گیاهی مفیدی است که می تواند برای سلامتی ما بسیار مفید باشد.