مصرف پسته فندقی خندان مردان عصبی را دچار فراموشی می کند

ویتامین PP که در پسته فندقی خندان موجود است هضم را بهبود می بخشد و پس زمینه هورمونی بدن را عادی می کند. اغلب برای جلوگیری از تشکیل کلسترول و خلاص شدن از شر پلاک های آترواسکلروتیک استفاده می شود.

ویتامین B1 (که تیامین نیز نامیده می شود) بدن را در هنگام استرس شدید فعال نگه می دارد. فعالیت ذهنی را تحریک می کند، بدن را پس از یک بیماری جدی، جراحی یا زایمان بازیابی می کند.

تیامین مانند سایر ویتامین های B به مبارزه با بی خوابی کمک می کند و سیستم عصبی را به طور کلی تقویت می کند.

ویتامین B2 موجود در پسته باعث حفظ جوانی و خاصیت ارتجاعی پوست، تبدیل مواد مغذی به انرژی و افزایش جوانی می شود.

ویتامین B5 (معروف به اسید پانتوتنیک) به سوزاندن چربی اضافی و جذب سایر ویتامین ها کمک می کند، که به ویژه برای افراد مسن بسیار مهم است.

پسته

ویتامین B6 به عادی سازی سطح قند خون، جلوگیری از افزایش ناگهانی گلوکز، افزایش جذب اسیدهای چرب و عادی سازی متابولیسم در بافت های مغز کمک می کند. ثابت شده است که مغز پسته دارای شاخص گلیسمی پایین است، به این معنی که باعث افزایش سطح قند خون بعد از غذا نمی شود.

B6 در ترکیب با سایر ویتامین ها وضعیت طبیعی سیستم قلبی عروقی و عصبی را حفظ می کند که این امر پیشگیری از بیماری های قلبی مانند ایسکمی، انفارکتوس میوکارد و تصلب شرایین است.

با توجه به محتوای بالای چربی های سالم، مصرف منظم پسته تاثیر مفیدی بر سلامت قلب و عروق خونی خواهد داشت.

ویتامین B9 (یعنی اسید فولیک) سیستم ایمنی را تقویت می کند، عملکرد کبد، هضم و سیستم خونساز را عادی می کند. علاوه بر این، اسید فولیک یک عنصر ضروری در دوران بارداری برای جلوگیری از ناهنجاری های شدید جنین است.

با توجه به محتوای بالای (343 میکروگرم) کاروتنوئید لوتئین و زآگزانتین، پسته کمک بسیار خوبی در حفظ بینایی است.

آنها به دلیل بتاکاروتن که در بدن طی واکنش های بیوشیمیایی به ویتامین A تبدیل می شود قادر به محافظت از قرنیه و ملتحمه چشم هستند.علاوه بر این فیبر موجود در پسته حرکت روده را بهبود می بخشد و به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند.