لوبیا قرمز گلستان 900 گرمی با طعم بستنی شکلاتی همه را متعجب کرد

لوبیا قرمز گلستان 900 گرمی که به عنوان لوبیا معمولی نیز شناخته می شود یک حبوبات غذایی مقرون به صرفه و اصلی برای کشورهای در حال توسعه است زیرا تغذیه کافی را برای رژیم غذایی فراهم می کند.

لوبیا به عنوان منبع کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین و فیبر رژیمی همراه با مقدار مناسبی از مواد معدنی و ویتامین ها برجسته است. در میان کربوهیدرات های پیچیده نشاسته پلی ساکارید ذخیره سازی اصلی است که بسته به رقم، 20 تا 45 درصد را تشکیل می دهد.

نشاسته لوبیا دارای خواص منحصر به فردی است زیرا دارای سطوح بالاتری از محتویات نشاسته مقاوم و سطوح پایین تری از محتوای نشاسته سریع هضم است که به دلیل پاسخ شاخص گلیسمی پایین و تأثیر مثبت آن بر سلامت انسان است.

پروتئین ها معمولاً به عنوان درشت مغذی برجسته در لوبیا قرمز با گلوبولین ها (65 درصد وزنی) آلبومین ها (15 درصد وزنی بر وزن) گلوتلین ها (10 درصد وزنی بر وزن) و پرولامین ها (2 درصد وزنی در وزن) در نظر گرفته می شوند.

اجزای اصلی پروتئین لوبیا همچنین حاوی انواع ترکیبات فنلی (پلی فنول ها، فلاونوئیدها، توکوفرول ها، اسیدهای چرب غیراشباع و پپتیدها) است که به عنوان آنتی اکسیدان های اصلی عمل می کنند و نقش کلیدی در کاهش گونه های فعال اکسیژن دارند که باعث آسیب های سلولی و مولکولی می شوند.

ترکیب شیمیایی پیچیده و وجود ترکیبات فعال زیستی در لوبیا، فعالیت‌های بیولوژیکی مختلفی را شامل می‌شود که شامل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد هیپرگلیسمی و ضد سرطانی و همچنین کاهش بروز بیماری‌های غیرواگیر مزمن مانند دیابت، سرطان، دیابتی‌های چاقی، بیماری‌های عروق کرونر قلب، قلبی عروقی است.

بیماری ها و اختلالات عصبی ناشی از اثرات فیزیولوژیکی محافظتی ناشی از ترکیبات شیمیایی لوبیا می باشد.

این مقاله بینشی در مورد پتانسیل غذایی لوبیا به همراه ترکیبات آنتی اکسیدانی، اجزای زیست فعال و مزایای سلامتی و فرمول کاربرد آن در محصولات غذایی معمولی متعارف ارائه می دهد.