لنت ترمز دیسکی روغنی دوچرخه که برای کامیون استفاده می شود

هر خانه دارای روغن  لنت ترمز دیسکی روغنی دوچرخه مارک مخصوص به خود است، با ویژگی های کمی متفاوت که سازگاری بین سیستم ها را پیچیده می کند.

• آبگریز است: یعنی رطوبت را جذب نمی کند. این باعث می شود که نسبت به DOT ​​پایدارتر باشد و نقطه جوش هرگز تغییر نمی کند (به همین دلیل است که هیچ تفاوتی بین “خشک” و “تر” معمولی مایعات DOT وجود ندارد).

بنابراین سیستم ترمز آلودگی ایجاد نمی کند و عملکرد در طول زمان ثابت می ماند. اگر در فواصل زمانی معین هوا را تخلیه می کنید، ممکن است هرگز نیازی به تعویض روغن معدنی در ترمزهای خود نداشته باشید.

• خورنده نیست: روغن معدنی اسیدی نیست، بنابراین برای پوست و مخاط خطرناک نیست و فلز یا رنگ روی قاب را خورده نمی کند. همچنین دفع آن آسان تر و کمتر از DOT برای محیط زیست سمی است.

• نقطه جوش بالا: تکنولوژی تولید خانه ها به سطوح بسیار بالایی رسیده است که با نقطه جوش معمولی DOT برابری کرده است.

لنت

علاوه بر این، سیستم ترمز یخ Shimano، که گرمای تولید شده توسط ترمز را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد در ایمنی کامل با روغن معدنی کار کنید، زیرا دمای عمومی کمتر از حد معمول است.

• در طول زمان پایدار است: حتی اگر در ظرف باز شود، روغن معدنی رطوبت را جذب نمی کند و تجزیه نمی شود، بنابراین می توان آن را برای مدت طولانی تری نگهداری کرد. همچنین به شما این امکان را می دهد که پس از مدت ها دوباره mtb را بردارید و بدون تعمیر و نگهداری مجدد قدرت ترمز قبلی را به دست آورید.

در واقع روغن معدنی برای وسایل نقلیه موتوری خاص مانند وسایل نقلیه نظامی یا ماشین های قدیمی استفاده می شود که ماه ها یا سال ها ساکن می مانند و سپس برای گردش های نادر در جاده قرار می گیرند. با استفاده از مواد معدنی، از مشکلات تخریب جلوگیری می شود و سیستم ترمز همیشه در حد استاندارد است:

• تنظیم نمی شود: هر تولید کننده استانداردهای پالایش و مارک خاص خود را دارد، زیرا هیچ مقرراتی وجود ندارد که تولید آن را تنظیم کند. این جنبه سازگاری بین سیالات سازنده های مختلف را دشوارتر می کند.

به عنوان مثال، روغن معدنی ترمزهای شیمانو “مایع ترمز شیمانو” نامیده می شود، زیرا این روغن منحصرا توسط شرکت ژاپنی تولید می شود که هر مرحله را کنترل می کند و کیفیت آن را تضمین می کند.

حتی اگر این جنبه از یک طرف مضر باشد، به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا روغنی با ویژگی های مناسب برای سیستم ترمز خود ایجاد کنند.

• هزینه و در دسترس بودن: یک DOT4 را می توان از فروشنده قطعات خودرو نیز خریداری کرد، اما یک ظرف “روغن ترمز شیمانو” را فقط می توان از نمایندگی مجاز خریداری کرد و هزینه بیشتری دارد.

• Hydrophobia: آب هراسی روغن یک ویژگی ملکه است اما دارای یک نقطه ضعف است، زیرا اگر در یک مورد ناگوار آب وارد سیستم شود و با روغن تماس پیدا کند، پدیده خوردگی شروع می شود.