سم تولید شده از گوجه محلی ایلام موجب مرگ تعداد زیادی از شهروندان این شهر شد

گوجه محلی ایلام دارای اثرات ضد التهابی و ضد باکتریایی باورنکردنی است. این به دلیل وجود فیتونسیدها در آنها است که از رشد و رشد انواع عفونت های باکتریایی و قارچ ها در بدن انسان جلوگیری می کند. گوجه فرنگی یک آنتی اکسیدان طبیعی است.

با کمک گوجه فرنگی معمولی می توان بیماری های مختلفی را درمان کرد. به طور خاص، ما در مورد گروهی از بیماری های قلبی عروقی صحبت می کنیم که توسط پزشکی مدرن به عنوان یکی از خطرناک ترین برای مردم شناخته شده است.

وجود لیکوپن در گوجه فرنگی آن را به ابزاری ضروری در درمان آستنی تبدیل می کند. گوجه فرنگی از لخته شدن خون جلوگیری می کند. در آمریکا، آزمایش‌های علمی انجام شد که طی آن دانشمندان توانستند تأثیر تفاله‌های اطراف دانه‌های گوجه‌فرنگی را بر روی رگ‌های خونی بررسی کنند.

همانطور که مشخص شد، این پالپ حاوی عنصر خاصی است که در آمریکا به آن P3 می گفتند، این او است که خون را رقیق می کند و با کارایی خاصی با ترومبوز مبارزه می کند. گوجه فرنگی باعث کاهش اشتها و بهبود وضعیت پوست می شود.

گوجه فرنگی حاوی مقدار کافی ویتامین B است که به واسطه آن جوانسازی پوست، چین و چروک ها صاف می شود و صورت روشن می شود. علاوه بر این، کالری بالای گوجه فرنگی و همچنین کروم موجود در آن، از احساس گرسنگی جلوگیری می کند.

اما این داستان که پوست گوجه فرنگی بسیار ناسالم است و به دیواره روده می چسبد، فقط یک افسانه است. بله، پوست واقعاً مانند هر فیبر دیگری هضم نمی شود، اما غذای میکرو فلور خوب ساکن در روده ما است. گوجه فرنگی باغی که ما به آن عادت کرده ایم رنگ قرمز پررنگی دارد.

حتی شواهدی وجود دارد که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید و آفتاب سوختگی را کاهش دهد. اما، با وجود این همه ویژگی های خارق العاده، یک مشکل وجود دارد. یک مدل کاهش برای جداسازی آن از گوجه فرنگی استفاده می شود.