خرمای کبکاب در تهران راز قدبلندی کودک 10 ساله بود

در واقع خرمای کبکاب در تهران که هشت هزار سال است وجود آن شناخته شده است با خواص آنتی اکسیدانی قوی و بازسازی سلولی، یک سد کامل سرطان است.

شیوع کم سرطان در کشورهای عربی مربوط به فراوانی خرما و خوردن آن است. مهندس غذا ملک یلماز در تحقیق خود که در شماره ژوئن مجله Human and Life منتشر شد اطلاعات زیر را در مورد خواص خارق العاده خرما ارائه کرد:

اگرچه حاوی کلسترول نیست اما حاوی 15 ماده معدنی مختلف، ویتامین A، ویتامین C، مشتقات ویتامین B، اسید فولیک، کربوهیدرات، فیبر و پروتئین است که برای عملکرد بدن ضروری هستند.

در این حالت خرما با کپسول هایی که نیازهای غذایی روزانه افراد در فیلم های علمی تخیلی را تامین می کند تفاوتی ندارد. انسان فقط با خوردن خرما و نوشیدن آب زنده می ماند.

100 گرم گوشت قرمز بدون چربی حدود 150 کالری، 100 گرم آنچوی 108 کالری، 100 گرم بونیتو 160 کالری است. 100 گرم خرما حدود 300 کالری دارد.

خرما

همانطور که می بینید خرما دو برابر گوشت قرمز و ۲ تا ۳ برابر گوشت ماهی انرژی می دهد. در این حالت خرما یک ذخیره کامل انرژی است و برای افرادی که سخت کار می کنند، احساس خستگی و ضعف می کنند بسیار مفید است.

در دوران بارداری نیاز مادر به ویتامین ها و مواد معدنی برای نوزاد و خودش افزایش می یابد و 90 درصد زنان باردار از مکمل استفاده می کنند.

پبا این حال خرما به طور طبیعی می تواند ویتامین ها و مواد معدنی موجود در تمام مکمل های مصنوعی که به طور جداگانه استفاده می شود را تامین کند.

داروی طبیعی آهن: این یک داروی طبیعی آهن است که با نسبت آهن شدید خود کم خونی را درمان می کند. 5 خرما می تواند 11 درصد از نیاز روزانه یک زن به آهن را تامین کند.

مخصوصاً ویتامین اسید فولیک (فولات) که باید به مقدار کافی برای محافظت از نوزاد در شکم مادر در برابر «نقص لوله عصبی» باشد، در خرما فراوان است.