با بادام درختی تواضع دیگر نگران دیابت تان نباشید

بادام برای همه مفید است و افراد دیابتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با توجه به اشباع بادام درختی تواضع با چربی های سالم، پروتئین و فیبر (کربوهیدرات ها ناچیز هستند)، افزودن آن به یک وعده غذایی به ایجاد احساس سیری طولانی مدت کمک می کند.

این ترکیب همچنین به سطح قند خون پایدار کمک می کند و به کنترل وزن بدن کمک می کند و خطر عوارض دیابت را کاهش می دهد.

بادام به هیچ وجه جایگزین درمان پزشکی هیچ بیماری نیست. اما هنوز هم فواید بالقوه خوردن بادام برای افراد مبتلا به دیابت وجود دارد. بنابراین، ما در مورد فواید مواد مغذی موجود در بادام صحبت می کنیم.

چندین مطالعه نشان داده است که خوردن بادام با کنترل بهتر قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

بادام

بنابراین، در گروه کوچکی از شرکت‌کنندگان، محققان بررسی کردند و دریافتند که 60 گرم بادام در روز به کاهش انسولین ناشتا و سطح قند خون ناشتا در مقایسه با گروه کنترل کمک می‌کند.

بادام همچنین می تواند برای افراد مبتلا به پیش دیابت مفید باشد، زمانی که سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی است اما برای تشخیص دیابت کافی نیست.

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، افراد مبتلا به پیش دیابت در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی هستند.

مطالعه دیگری در سال 2010 نشان می دهد که رژیم غذایی غنی شده با بادام (بادام در رژیم غذایی = 20 درصد از کل کالری روزانه) برای بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح کلسترول در افراد مبتلا به پیش دیابت.

شیر بادام که امروزه طرفداران زیادی دارد را نیز می توان یک محصول سالم دانست، اما جایگزینی برای خوردن آجیل کامل نیست.

علاوه بر این، هنگام انتخاب چنین شیری، مطمئن شوید که در توضیحات ترکیب، بادام است که ماده اصلی “آجیل” است (نه جو، برنج یا روغن آفتابگردان …) و درصد آن در محصول حداقل باشد. 15 درصد لطفا توجه داشته باشید که شکر را می توان به چنین شیری اضافه کرد – برچسب ها را بخوانید.

مطالعات متعدد و مشاهدات رژیم غذایی فواید بادام و سایر آجیل های درختی را در جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی عروقی نشان می دهد.

علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف مکرر و کافی بادام و سایر آجیل‌ها خطر کم ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر قلب را تعیین می‌کند و ممکن است خطر ابتلا به سایر بیماری‌های قلبی از جمله آریتمی و نارسایی قلبی را کاهش دهد.