انفجار انکوباتور آزمایشگاهی ایرانی موجب کشته شدن 10 نفر شد

در حقیقت انکوباتور آزمایشگاهی ایرانی محیطی کنترل شده و بدون آلودگی برای کار ایمن و قابل اعتماد با کشت سلولی و بافتی فراهم می کنند.

انکوباتورهای آزمایشگاهی حرارتی مستقیم دارای کویل های گرمایشی در محفظه های داخلی انکوباتورها هستند. از آنجایی که کویل های گرمایشی با انکوباتورها تماس مستقیم دارند، تنظیم دما زمان کمتری می برد.

عقیم سازی از طریق چرخه گرمای خشک یا گرما مرطوب انجام می شود و سریع است. انکوباتورهای آزمایشگاهی حرارتی مستقیم سبکتر هستند و به راحتی نصب می شوند.

از معایب انکوباتورهای آزمایشگاهی مستقیم می توان به گرمایش ناموزون در محفظه ها، تبخیر بیش از حد مایعات بافت اشاره کرد و گاهی اوقات فن گرم کننده یا کویل ها می توانند باکتری یا قارچ را تولید کنند.

این نوع انکوباتور دما را از طریق ژاکت های پر از آب که به طور یکنواخت محفظه ها را احاطه کرده اند تنظیم می کند.

با افزایش دمای آب، دمای اتاقک های داخلی افزایش می یابد. بافرهای حرارتی برای حفظ گرما در هنگام قطع برق در ژاکت ها قرار می گیرند.

تنظیم دما در انکوباتورهای ژاکت آب کندتر است و دارای یک حد درجه حرارت بالاتر است که عقیم سازی را غیرممکن می کند. همچنین در صورت پر شدن حمل آن سنگین است.

انکوباتور

انتخاب انکوباتور مناسب برای آزمایشگاه شما شامل ارزیابی نیازها، انواع سلول ها و استفاده در آینده است. در اینجا نکاتی وجود دارد که برای انتخاب انکوباتور مناسب نیاز دارید.

محل قرارگیری دستگاه جوجه کشی: دمای طبیعی محل انکوباتور بر عملکرد دستگاه جوجه کشی تأثیر می گذارد. برای مناطق سردسیر، انکوباتورهای حرارتی مستقیم بهترین انتخاب هستند.

انکوباتورهای آزمایشگاهی واتر جکت برای نقاط داغ یا مکان هایی با دماهای نوسانی عالی هستند. انکوباتورهای واتر ژاکت برای مناطق دارای ارتعاش (مثلاً نزدیک به سانتریفیوژ) نیز مناسب هستند زیرا ارتعاشات انکوباتور را کاهش می دهند.

مکان پیشنهادی انکوباتور شما تعیین کننده نوع دستگاه جوجه کشی برای انتخاب است.

کنترل رطوبت دستگاه جوجه کشی: رطوبت یک شرط کلیدی است که باید در انکوباتور حفظ شود. رطوبت ایده آل برای جلوگیری از تبخیر محتوای آب در بافت ها ضروری است.

رطوبت نسبی مورد نیاز بافت های زنده بیش از 90 درصد است. انکوباتور ژاکت آب رطوبت را حفظ می کند، در حالی که انکوباتورهای حرارتی مستقیم ممکن است باعث تبخیر بیش از حد مایع در بافت های زنده شوند. مدل های جوجه کشی نیز کنترل رطوبت متفاوتی دارند.

مراقب انکوباتورهایی باشید که دارای کنترل رطوبت عالی با زمان پاسخ کوتاه هستند.