اصول انجام تایپ فارسی نامه اداری

تایپ نیز برای خود برگرفته از یکسری اصول و روش های برای انجام هر یک از انواع تایپ ها بوده است که قصد ما در این بخش ارائه ی نحوه و اصول تایپ نامه اداری می باشد.
همانطور که ترجمه و مترجمی یکی از مهارت ها و مشاغل کاری در بازار های هر کشوری بوده است تایپ هم به همین ترتیب می باشد و محیط کاری ان را می توان در مرکز های خدماتی و یا منزل معرفی کرد. چون این کار تایپ به گونه ای می باشد که امکان انجام ان در این دو بخش و مرکز امکان پذیر بوده است.
با وجود اینکه سفارش ها برای تایپ می تواند انواع و اقسام گوناگونی از متن و متون را شامل گردد این وظیفه ی تایپ یست بوده است که به کلیه اصول و قواعد تایپ اشنای داشته و همچنین مسلط به نوع تایپ ده انگشتی بوده باشد. این سفارش های که برای تایپ داده می شوند علاوه براینکه متن های مختلفی را دربر می گیرند می توان گفت به زبان های مختلف دنیا نیز تایپ انجام می گیرد.

اصول تایپ فارسی نامه اداری

گفته شد که این انجام تایپ به زبان های گوناگونی صورت می گیرد و بر طبق ان که زبان ما فارسی می باشد بخشی از این تایپ ها را همان زبان فارسی تشکیل می دهد و از بین متون متنوع برای تایپ این بار به نحوه و اصول تایپ نامه های اداری پرداخته شده است.
اگر بخواهیم به تایپ مدارک و یا اسناد خاصی بپردازیم باید گفت این تایپ ها به اصول و شیوه ی خاصی پیش می روند به این ترتیب که هر بخشی از نامه باید در مکان های مشخصی از یک برگه کاغذ قرار گرفته باشد. بنابراین تایپ نامه های اداری نیز به همین ترتیب بوده اند. تایپ این نامه های اداری می توانند در نوع انجام تایپ فارسی و یا غیره بوده باشد ولی این تایپ فارسی برای نامه های اداری می تواند تشکیل شده از انواع نامه های اداری به شمار رود.

منبع: خدمات ترجمه و پایان نامه