استفاده از کیوی سر باغ به عنوان دمنوش لکنت زبان را درمان می کند

به دلیل تراکم مواد مغذی، فواید سلامتی و جذابیت مصرف کننده کیوی سر باغ در مقایسه با سایر میوه های معمولی بی نظیر است.

در مقایسه با سایر میوه‌های معمولی، کیوی‌های سبز و طلایی سرشار از ویتامین‌های C، E، K، فولات، کاروتنوئیدها، پتاسیم، فیبر و فیتوکمیکال‌هایی هستند که برای دستیابی به فواید متعدد سلامتی به‌صورت هم‌افزایی عمل می‌کنند.

کیوی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، ممکن است کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش دهد و تری گلیسیرید، تجمع پلاکت ها و فشار خون بالا را کاهش دهد.

مصرف کیوی طلایی همراه با وعده‌های غذایی غنی از آهن باعث بهبود وضعیت ضعیف آهن می‌شود و کیوی سبز به هضم و شل شدن کمک می‌کند.

به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، ممکن است از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو درون زا محافظت کنند. کیوی ممکن است از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کند و بروز و شدت سرماخوردگی یا بیماری های شبه آنفولانزا را در گروه های در معرض خطر مانند بزرگسالان و کودکان کاهش دهد.

با این حال کیوی آلرژی زا است و اگرچه علائم در اکثر افراد مستعد خفیف است، واکنش های شدیدی گزارش شده است.

کیوی

در حالی که بسیاری از شکاف‌های تحقیقاتی باقی مانده است، کیوی با فواید سلامتی متعددش این پتانسیل را دارد که بخشی از “نسخه روزانه ما برای سلامتی” شود.

میوه کیوی میوه ای تیره و با پوست قهوه ای به اندازه تخم مرغ است. وقتی پوست قهوه ای آن را جدا می کنید، گوشت کیوی به رنگ سبز روشن می آید. دارای بافتی منحصر به فرد اما دلپذیر و ردیفی از دانه های سیاه ریز متمایز است که می توان آنها را نیز خورد.

کیوی طعمی شیرین، ترش و پررنگ دارد. این یک مکمل عالی برای صبحانه و ناهار شماست.

اگر معتقد بودید لیمو و پرتقال بهترین منابع ویتامین C هستند، دوباره فکر کنید. با توجه به تجزیه غذایی میوه کیوی، در هر 100 گرم آن 154 درصد ویتامین C دارد که تقریباً دو برابر لیمو و پرتقال است. اگر به مدت 6 هفته هر روز 1 عدد کیوی بخورید، کمبود ویتامین C شما کنترل می شود.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند: ویتامین C برای عملکرد سلولی ضروری است و از سلول های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. مسئول رشد و ترمیم بافت و همچنین حمایت از سیستم ایمنی است.

کیوی حاوی ویتامین C بالایی است که برای سیستم ایمنی بدن مفید است. زمانی که کیوی به طور منظم مصرف شود 103 درصد از ویتامین C مورد نیاز شما را در هر فنجان تامین می کند.

آنها را به روشی کارآمد برای جلوگیری از عفونت، سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل می کند.